Компанията Аudi заедно с куриерската фирма за доставки DHL и интернет-магазина Amazon пускат за своите клиенти експериментална услуга. Според намеренията на производителя, направените онлайн покупки ще бъдат доставяни директно в багажника на автомобилите Audi.
Германската компания иска да облекчи живота на онези собственици на Audi, които имат премиум-акаунти в Amazon и достатъчно често правят покупки чрез глобалната мрежа.
Доставчиците от DHL ще получават GPS-координатите на личните автомобили на купувачите и краткосрочни кодове за достъп до багажника на автомобила. По този начин собствениците на автомобили Audi ще бъдат освободени от проблема, как да организират доставката на покупките си – тя ще бъде извършена без тяхно участие в момента, когато автомобилът им е паркиран пред офиса.
Според ръководството на фирмата, новата услуга подчертава преимуществата, които получават собствениците на автомобили от премиум сегмента, дори и да не са пряко свързани с автомобилната индустрия. На първо време услугата Audi connect easy delivery ще бъде достъпна само на територията на Мюнхен. След това от Аudi възнамеряват да организират възможност пратките или писмата на собствениците да се получават по аналогичен сценария – непосредствено до багажника, и извън столицата на Бавария.
По-рано в мрежата се появиха слухове, че компанията Volvo планира да създаде мрежа от мобилни бензиностанции, които да действат по същия принцип. След достигане на определено ниско равнище на горивото автомобилите ще могат самостоятелно да изпращат заявка чрез интернет или смартфона на собственика до мобилен „резервоар”, който самостоятелно ще намери колата на паркинга и ще попълни резервоара й с бензин.