С какво да заменим модерните суперхрани?

С какво да заменим модерните суперхрани?

Да, те са модерни и търсени днес. И от жени, и от мъже, макар че по-популярни и ползвани са, естествено, от представителките на нежния пол. Става дума за новите суперхрани, които според нутриционистите са изключително полезни и здравословни. Това никой няма да оборва.

Факт е обаче, че за да хапвате здравословно, ще ви се наложи доста да потичате, докато се снабдите със семена от чиа, с годжи бери, с киноа… За да не ги търсите накрая на света, диетологът Синтия Сас, авторка на книги за диети и отслабване, предлага три интересни варианта, с които можем да заменим суперхраните.

Какви са фактите?
Семената от чиа, годжи бери и киноа, наречени суперхрани, наистина имат удивителна концентрация на полезни вещества, необходими за човешкия организъм. Но ако в Лос Анджелис или Лондон за пакетче семена от чиа може да притичате до кварталния супермаркет, в много страни по света тези продукти се набавят чрез поръчки по интернет и чакане. Кои са достъпните алтернативи?

Сусам вместо чиа

Малките семена, напомнящи маково семе, са източник на полезни вещества. Факт е. Но има по-привичен и познат продукт, способен да замени чиа – това е сусамът. Да, в него няма толкова много Омега 3 мастни киселини, но той също зарежда организма с антиоксиданти и понижава нивото на холестерина.

Семената от сусам са богати на магнезий – в 50 г се съдържат 30% от необходимото количество на денонощие за възрастен човек. Магнезият е необходим за работата на мускулите, имунитета и нервната система, освен това той регулира и кръвното налягане.

Да се включи в порциона семена от сусам е толкова просто, колкото и семена от чиа. Може да ги добавите в салати, супи, каши, да се посипват готови месни и рибни блюда. Може спокойно да ги добавяте и в шейковете – вкусът им няма да се промени.

Нахут вместо киноа

Нахутът също като модната киноа не съдържа глутен и съчетава в себе си фибри, добри въглехидрати и растителен протеин. В 50 г приготвена киноа намираме 20 г въглехидрати, 2,5 г фибри и 4 г протеин. В същото количество нахут се съдържат 17 г въглехидрати, 5 г фибри и 5 г протеин.

Има още и минерали и антиоксиданти. Правете с нахута супи, слагайте го в салати и гарнитури. Полезен е той и за кратки закуски между основните хранения. Може да го запечете в запеканка – със зехтин и сол.

Червена боровинка вместо годжи бери

Годжи бери идва при нас от китайската медицина. Цени се заради феноменалната си способност да укрепва имунитета, да повишава нивото на антиоксиданти. Абсолютно същите свойства обаче притежава и червената боровинка. Освен това изследвания, проведени в САЩ, потвърждават, че редовната употреба на червена боровинка предотвратява появата на инфекции на пикочните пътища.

Лекарски екип редовно давал на 20 жени, предразположени към такова заболяване, по 40 г сушени червени боровинки дневно. След половин година всички участнички в експеримента са показали по-добра устойчивост към заболяването. Сушени червени боровинки, сок и конфитюр от този плод може да употребявате всекидневно, укрепвайки имунитета си и предотвратявайки възпаления.