Темата за поколението Z е често коментирана в последно време. Става дума за хората, родени след 1995 г., т.е. онова поколение, на което принадлежи нашето бъдеще. Какво отличава поколението Z, разяснява електронното издание elle.ru.
Те са самобитни
Оценявайки поколението Z, експертите се сблъскват с трудност. Независимостта и безпристрастността на младите хора води до това, че е трудно те да бъдат оценявани в група. Всички те са самобитни, поради което дори вътре в една възрастова група е необходимо да се отделят още няколко.
Сложно им е да завързват приятелства
На човек, израснал в социална мрежа в интернет, му е сложно да общува „офлайн”. Какво става, ако постоянно гледате видеоблоговете в Youtube? Вие мислите, че дружите с някого, защото гледате блога му всеки ден, а в същото време той даже не знае за вашето съществуване (това в психологията наричат парасоциални отношения). Подобно едностранно общуване може да стигне далеч: спомнете си Джон Хинкли, който извърши покушение срещу президента Рейгън. Младият човек искрено вярваше, че е свързан с актрисата Джоди Фостър и реши да й докаже своята любов.
Те са лекомислени
Това лесно се демонстрира в отношението йм към работата. Те не спорят, не тръгват към конфликт, не преживяват, просто както казват психолозите „избират себе си”. Затова ако в работния процес нещо не ги устройва, те стават и си тръгват. От подобен подход най-много се боят работодателите.
Трудно е да ги мотивираш
Главната мотивация за новите 20-годишни е интересът. Нескучните и вълнуващи задачи за тях ще бъдат по-важни, отколкото добрата заплата, примерно.
Те имат различно отношение към работния график
Съвременният младеж не разбира защо е длъжен да седи в офиса от 9 сутринта до 6 вечерта. Той работи, когато му е удобно. А под понятието «работа» разбира не период от време, а набор от задачи, които трябва да изпълни качествено и в срок.
Трудно им е да работят в екип
Те считат, че ако искаш да свършиш една работа добре, то трябва да я свършиш сам, а не да се опираш на някой друг.
Те са индивидуалисти
Те с всички сили се стараят да избягат от традиционните модели – във външния си вид, в отношенията, в подхода си към работата. Те с лекота приемат расовите различия и смело говорят за своята нетрадиционна сексуална ориентация.
Те вземат под наем, не купуват
Представителите на поколението Z предпочитат да не свързват себе си с вещи, а да ги вземат под наем. Защо да купуват дом, като могат да живеят под наем? Защо да купуват автомобил, като могат да го наемат за определено време от рент а кар?