Пазаруването – оргазъм за нея, ужас – за него

Пазаруването – оргазъм за нея, ужас – за негоПуснете една жена да пазарува по дълга търговска улица, застанете по средата до някое дърво, включете камера и после гледайте на забързан кадър. Ще паднете от смях. Зигзагът, усмивката, грейналите и очи и сладка последователност са достойни за хумористично предаване. Изобщо не е задължително да си купи онази готина рокля, която си набеляза миналия петък.

Обикалянето по магазините е като говоренето с дружка. Може да продължи с часове. Освежаващо и зареждащо със сили упражнение. За да се зареди с енергия мъжът обаче, на него му е нужна конкретна цел, която да уцели, както и конкретно разписание. Момичета, ако искате да надхитрите любимия си образ да дойде с вас до магазина, му кажете предварително – цел, час, ден, място, и времетраене. „Скъпи, ще си купя розови ръкавици, довечера, след работа, в 5 и половина, от ъгъла на 7 и 8-ма улица, за не повече от 20 минути. Имам нужда от мнението ти, ела с мен” – ще свърши чудесна работа. Ще дойде. Не си и помисляйте да го повлечете в чуден неделен ден в безкрайно обикаляне по магазините обаче. Ще умре. Геройски. За максимум 15-20 минути. И много ще мърмори. За него е див ужас да ви изчака да премерите всички 70 пуловера и 68 черни обувки, камо ли за гарнитура да го питате след всеки артикул за мнение – как ви стои, кой е по-хубав или ала-бала свежи въпроси от тоя род. Умират си обаче да разберат защо го правим?

Мозъкът им е напълно опериран при раждане да разбере мотива на женското мерене, питане и пипане на безброй стоки по магазините. По всяка вероятност дамите си падат по мерене на различни дрехи, защото мозъкът им е гарниран с пищни усещания и чувства. Тя започва да преживява всяка дреха, да я премисля, преподрежда, комбинира на ум с друга подходяща от личния си гардероб. За нея меренето на дрехи е приключение. Особено ако има приятелка-съмишленица под ръка за споделяне. За него – кошмар. Неслучайно дрехите на много от господата се купуват от половинките им. Ще познаете кога един мъж си избира сам гардероба – предсказуем и консервативен е. По принцип, де(има и изключения). Доказано е, че един на всеки 8 мъже не разпознава добре синьо, червено и зелено. Затова си избират и одежди предимно в сиво, бяло и черно.

Учени се опитват да обяснят женската страст към пазаруването с „дивото, което зове в нас”. Да си призная, сигурно съм била калпазанка в предишните си животи на дивачка в пещерите. Защото не обичам да се щуросвам в безцелно обикаляне по магазините, питане, мерене и пипане на дрипки. Предполага се, че посестримите ми са прекарвали часове, за да открият най-качествените и най-безопасните храни за децата си. Да ровичкат най-добрите гъби и плодове с най-оптимален цвят, плътност и мирис, за да не отровят фамилията вечерта край огъня. Мъжете пък на момента са решавали какво животно ще убият, тръгвали са, намирали, убивали го и и са носели у дома. Тежко като изпълнение, но кратко, точно, ясно, с цел.

Аз, ти, вие, тя и той сме коренно различни индивиди. Обаче специалистите непрекъснато се опитват да ни вкарат в рамки и разделят на типажи според пазаруването: решителни, нерешителни, колебаещи се, заинтригувани, първосигнални, спорещи, икономични и Господ-знае-още-какви. Истината е, че големите подгрупи са две – мъже и жени. Оттам нататък чешитите/ките/ като мен се подразделят на десетки разновидности.
Безупречно обмислена е днешната цялостна маркетингова стратегия по подредбата на магазините. Не случайно новите търговски комплекси се строят с достатъчно голямо разнообразие от магазини, кафенета и ресторанти, с музика, шарении, рекламите, опаковките, дори цветове. Всичко е съобразено с потребностите на основния вид потребители – жените. По целия свят все още се смята, че основно пазаруват жените и за капак го правят с кеф. Голяма част от покупките се пада на жените.

Разработена е стратегия, насочена към потребителя – мъж, разбира се. Наблюденията показват, че Той пазарува бързо. Преминава през магазина целенасочено, погледът му е уверен и дори прилича на човек, който непременно знае какво търси и къде да го намери. Той е склонен или да даде парите, които има, купувайки си нещо (набелязано предварително) от първия магазин, в който е влязъл, или да не си го купи (ако няма нужните пари). Не очаквайте да влезе в още 16 магазина, за да премери цени, марки, качество и произход на изделието. Мрази пазаруването и толкова. Обаче му прави чест, ако вече е научил къде е женската ‘”G” точка….В шопинG, разбира се.