Лошата храна в заведение може да ви съсипе вечерта, а самото изпитание да ви травмира, казват лингвистите, които анализират мнения на онлайн. Клиенти, които са пуснали негативни мнения, използват почти същите фрази като жертви на травма, използвайки минало време, за да се дистанцират от събитието, както и местоимения „ние” и „нас”, за да споделят болката си, коментират изследователите.
От друга страна, пората използват думи, напомнящи за секс, за да опишат своето меню в скъп ресторант, пише The Guardian, представяйки изследване на американски учени. Експертите изучили онлайн отзивите за 6 500 заведения, намиращи се в 7 града на САЩ, в това число Ню Йорк и Лос Анжелис.
Разказва специалистът по лингвистика и компютърни науки Даниел Джурафски от Стандфорския университет: „Скъпите ястия често се описват чрез сексуални думички. Хората, които са харесали даден скъп ресторант, наричат поднесеното там печено „оргазмено”, гъшия дроб – „съблазнително зачервен”, а пърженото свинско – „игриво”.
Що се отнася до ястията в по-евтините ресторанти, в техните описания често се среща „наркоманският сленг”, отбелязва Джурафски. Например, клиентите често пишат за „пристрастяване” и „привличане”. Най-много подобни характеристики получават пицата, пържените картофки и десертите. По думите на експерта, хората сякаш изпитват чувство за вина при преяждане и сравняването на храната с наркотика или с друг вид пристрастяване им помага да се усетят по-малко виновни.
Джурафски обаче се затруднява как да обясни използването на сексуална терминология при описанието на скъпите ястия. „Очевидно, храната и сексът са свързани”, казва той. Ученият не изключва като обяснение и факта, че в елитните ресторанти хората обикновено отиват на интимна среща и може би затова посетителите мислят за секс.
Източник