И шопингът си има световен ден

И шопингът си има световен ден

Не се учудвайте, ако не знаете, че на 11 ноември се отбелязва Световният ден на шопинга – просто този празник е относително нов и недостатъчно популярен. Да видим кой и кога е решил да се посочи ден на любимото модерно занимание, което някои броят за терапия, а други – за нагло консуматорство.

Всичко започва през 2009 г., когато интернет платформата на «Alibaba Group» от Китай осъществява хитър маркетингов ход под названието Световен ден на шопинга. За деня на ресурсите на компанията (и в частност, в интернет магазина AliExpress.com) се провежда разпродажба, където намаленията са 50 на сто. „Празникът“ е предвиден да съвпадне с Деня на ергените или, както още го наричат – Деня на самотните сърца, който в Китай също се отбелязва на 11 ноември.

Организаторите планират въпросното събитие да стане ежегодно и офертите да бъдат с такива намаления, че „клиентът да не може да се откаже“ и да се превърне в купувач. Идеята сработва бързо – към инициативата се присъединяват и други големи китайски интернет платформи. Например, „празнуването“ на милиони ползватели в Деня на шопинга през 2013 г. носи на китайския гигант 5,8 милиарда долара за денонощие. Това събитие се превръща в най-голямата в света онлайн разпродажба, която изпреварва здраво своите предшественици „Черния петък“ и „Киберпонеделник“.

През 2016 г. горната сума се получава само от 1 час разпродажби. Така че Денят на шопинга на практика си е един ден на големите намаления за клиентите и Ден на големите печалби за собствениците на интернет магазини. Диапазонът на асортимента от предлагани стоки онлайн е огромен – потенциалният купувач може да намери всичко, което си пожелае, за себе си и своите близки – от дребни подаръчета до скъпи бижута, от обикновено всекидневно облекло до стилни и качествени рокли и костюми. Особено висок е интересът към всякакви джаджи, електроника, средства за мобилна връзка, както и видео и битова техника.

Количеството покупки в Деня на шопинга се изчислява на милиони, а в търговията участват хора от цял свят. Така че, ако покупките са вашата стихия, включете се. Успешен шопинг!