8 неща, които трябва да направите до 8 сутринта

8 неща, които трябва да направите до 8 сутринта
8 неща, които трябва да направите до 8 сутринта

Как да подобрим здравето си, фокусирайки се върху ключови задачи и главното – как да станем в по-добра форма като цяло? Elle.ru ви дава верния отговор – 8 неща, които трябва да направите до 8 сутринта.

Поспете минимум 7 часа

Дайте да погледнем истината право в очите: сънят е важен за организма точно толкова, колкото храната и водата.Да се пренебрегва сънят заради поредното щуро нощно парти или среднощен крими сериал,е неправилно. Според проучване на National Sleep Foundation повече от 40 млн. анкетирани американци не си доспиват или имат други проблеми със съня.

Между другото, здравият 7-часов сън подобрява десетки показатели на организма: повишава вниманието и концентрацията, намалява зависимостта (от цигари, кафе, интернет и др.) и снижава нивото на тревожност.

Заемете се със спорт

Лек крос в района по местоживеене, йога по Youtube у дома или комплекс упражнения на двора са най-простите способи да се настроите за сложния работен ден. Сутрешните тренировки имат две преимущества.

Първо, това е най-доброто време за изгаряне на мазнините,и, второ, подобни тренировки по-рядко биват зарязвани: хора, които тренират сутрин, се оказват и занапред по-привързани към заниманията със спорт. Трудно ви е да бягате сутрин? Уговорете се да го правите с приятел. Дори да искате да поспите още половин час, ако имате договорка, ще я спазите.

Изпийте чаша вода

След 7-часов сън тялото е толкова обезводнено, че умората може и да дотежи. Напълнете чаша вода и я изпийте колкото може по-бързо. Ако човек чувства умора, особено сутрин, за да се избави от неприятното чувство, му е нужна повече вода,а не повече сън.

Приемете 30 грама белтък

30 грама белтък до 30 минути след събуждане е много важно за организма ви. Според изследователя Тим Ферис неговият баща е стопил 8 кг за месец, спазвайки това правило. Белтъкът събужда метаболизма и стопира катаболизма,а това намалява интереса към различни сладки изкушения.

От общия порцион на закуска трябва да получим минимум 40% белтък. Откъде да го набавим? Изяжте 2 – 3 пържени яйца с бекон или ги заменете с извара.

Вземете хладен душ

Всяка сутрин писателят Тони Робинс, известен със своите програми по саморазвитие, се хвърля в басейн, в който температурата на водата е 13 градуса. Защо го прави? Защото закаляването е залог за физическо и психично здраве. В прохладната вода мигновено се събужда целият организъм: лимфната, сърдечно-съдовата и храносмилателната система.

Едно изследване на закаляването показва, че в случая със симптоми на депресия регулярният прохладен душ действа по-ефективно, отколкото лекарствата.

Почетете или послушайте аудиокнига

Десет минути слушане или десетина страници на книга пробвайте да почетете сутринта рано. Ще се убедите, че това занимание няма нищо общо с ефекта от четене на книга по нощите на светлината на нощната лапма.

Медитирайте 5 минути

Време е да спрете да асоциирате медитацията с екзистенциализма. Медитацията трябва да възприемате като техника за концентрация на вниманието и тренировка на съзнанието. Дори 5-минутна медитация ще ви научи да се справяте по-добре със стреса и тревогата и да погледнете на света не емоционално, а рационално.

Съставете си план за деня

Хаотичните хвърляния от една работа към друга в продължение на целия ден бихте могли да съкратите, ако отделите за това 5 минути сутрин.Съставете си списък със задачите, които не трябва да забравите, като си подредите приоритетите.