Защо е полезна закуската

Защо е полезна закуската
Защо е полезна закуската

Повечето от нас, възрастните, помнят прекрасно как бабите и майките едва ли не насила ни караха сутрин да закусваме.
Затова сме израсли с убеждението, че непременно трябва да се закусва. Само че в условията на съвременния живот далеч не всички спазват това правило. И напразно – учените за пореден път доказаха, че закуската не случайно се смята за най-важното хранене през деня.

Ако отдавна мечтаете да отслабнете, но не ви се получава, напълно е възможно причината да е в това, че не закусвате. Много хора пият сутрин само чашка кафе, не подозирайки колко пагубно може това да се отрази на здравето им. Учените установиха до какво води такъв ненормиран режим на хранене.

Тези, които не закусват, по-често страдат от киселини и нарушения в работата на храносмилателния тракт. Балансираната закуска нормализира обмяната на веществата и „задейства“ всички системи на организма.

Отказът от закуска е една от основните причини за поява на излишни килограми. Мнозина смятат, че като намаляват количеството на приеманата храна, могат ефективно да отслабнат. И разбира се, на първо място пренебрегват закуската. При пропускането на закуската обаче човешкият мозъкът получава сигнал, че необходимата за плодотворна жизнена дейност енергия не е получена, затова той забавя метаболизма и намалява количеството изгаряни през деня калории. Освен това, организмът се стреми да навакса недостигът на енергия по време на обяда и вечерята, затова тези, които не закусват, по-често посягат към мазна и калорична храна, което в крайна сметка води до излишно тегло.

Закуската е залог за продуктивна работа на мозъка през деня. Ако не сте закусили, ще бъдете разсеяни, невнимателни и вяли. Вашият мозък няма да може да се справи с обема информация, който трябва да обработи през деня и вечерта ще започнете да чувствате невероятна умора.

За да бъде закуската максимално полезна, тя трябва да е питателна и балансирана. Към всекидневното сутрешно меню трябва да се отнесем с нужната сериозност. Отдайте предпочитание на продукти с високо съдържание на протеини, калций, витамини и антиоксиданти. В менюто на идеалната закуска трябва да влизат млечни продукти, плодове и каши – именно те са най-добрата храна за мозъка, като му помагат да се събуди и да започне да работи.

Добрата закуска ще ви помогне да не преядете на обед, което също е добре за фигурата и самочувствието ви. Разбира се, закуската не е единственият начин да се справим с излишното тегло. Важно е през целия ден да подредим рационално менюто си, за да се чувстваме добре и да сме здрави.