Anna.bg
Диети и фитнес
26 октомври 2014

10 полезни съвета за отказване от сладкото

2 294
0
10 полезни съвета за отказване от сладкотоКрай, откривате сили в себе си и решавате да отслабнете. Препълнени с ентусиазъм, започвате първия ден от диетата. Всичко върви по план и изведнъж пред очите ви попада шоколад. Мислите си : „Нищо няма да ми стане, ако изям едно малко парченце“. Изяждате една хапка, после още и още... Познато ли ви е? А знаете ли, че такива безобидни шоколадчета, вафлички или бонбончета могат да видят сметката на всички процедури за отслабване? Затова – ето няколко съвета как да се откажете от сладкото:

1. Преди всичко не казвайте, че за нищо на света и никога повече няма да вкусите сладко. Всъщност зависимостта от сладкишите е много силна, а много учени я смятат за по-силна, отколкото пристрастеността към алкохола или цигарите. Ако рязко се откажете от сладкото, вашият собствен организъм ще започне да се бори с това решение. Най-лошото е, че обикновено сривовете се случват след дълга диета. Затова – отказвайте се от сладкото постепенно.

2. Изходът от „сладката зависимост“ може да ви напомни лечението на пушач, който иска да откаже цигарите. Препоръчваме ви да избягвате ситуациите, които са непосредствено свързани с употребата на сладки неща. Откажете се от поканите за следобедно кафе, ако сте привикнали да похапвате заедно с него шоколадче или сладкиш.

3. За да попълните недостига на захар, яжте плодове. Те съдържат много по-здравословната фруктоза, която е напълно способна да заблуди мозъка ви. Освен това плодовете ще ви дадат мощна доза витамини и минерали.

4. Изхвърлете от къщи сладките изкушения. Ако знаете, че някъде у вас има вафли, бонбони и други сладки неща, това значително ще увеличи вероятността да се стигне до срив. Ако нямате под ръка сладкиши, уверена съм, че няма да поискате да отидете до магазина, за да си купите бонбони или шоколад.

5. Хранете се редовно, за да не изпитвате пристъпи на глад. Най-лесно е да похапнете нещо сладко в момент на глад. На ден трябва да се храните поне 3-4 пъти.

6. Когато ви се прииска да похапнете, постарайте се това да бъде здравословна храна. А най-добре ще бъде да са плодове.

7. Когато чувствате остро желание да изядете нещо сладко, просто се захванете с нещо. Отвличането на вниманието може да бъде ефективно средство за борба с отказването от сладки неща. Излезте да се разходите /само не вземайте пари, за да не влезете в магазин/, захванете се с почистване или изгладете дрехите. Правете каквото и да е, но не мислете за бонбоните.

8. За да се откажете от сладкото, може да си помогнете и с някои добавки. В повечето случаи най-полезни се оказват препаратите, съдържащи достатъчно количество хром.

9. Минете на сладка диета. Да, знам, че това е доста спорен начин за отслабване, но ако размислите, това изобщо не е глупаво. Ако приемате висококалорична закуска /около 600 калории/, няма да натрупате излишни килограми и ще можете да избегнете внезапните пристъпи на желание за сладкиши. Изследователите са достигнали до извода, че закусването със сладкиши, помага да се избавете от изкушението за целия ден. Отчитайки, че сутрин обменът на вещества е най-силен, калориите, получени от бонбон, ще бъдат изразходвани бързо.

10. Вмъкнете в храненето си повече белтък. Често заради недостига на белтък, апетитът ви става огромен. Яжте повече сирене, риба и пийте мляко.
Коментари в Facebook
Добави коментар
Информация
За да коментирате, моля влезте в профила си или се регистрирайте.