Anna.bg
Диети и фитнес
29 януари 2015

Няколко идеи за влизане във форма след края на зимата

1 616
0
Няколко идеи за влизане във форма след края на зиматаКраят на зимата се вижда. И съвсем скоро ще се наложи да разходим дивни телесни прелести в по-леки дрехи. Храната, която ядем през студените месеци и най-вече обездвижването предполагат това сезонно движение на личното ни тегло. Ще дойде време за леките материи, тънки панталони и светли дрехи. Да не говорим за летните жеги и времето за плаж. Тъкмо сега е момента да се стегнем, да се запретнем и да поизгорим малко калории. Изобщо не става дума за трупане на мускули или подготовка за олимпиада. А за няколко системни неща, с които да подготвим тялото си за топлите сезони. Излишно е да се оправдаваме с липсата на време.

Като се събудите сутрин, направете кратко раздвижване с няколко упражнения. Добре е да бъдат за различни мускулни групи. Примерно -йогисткия поздрав към слънцето. Ако ви хареса и се чувствате добре – може да се превърне във ваш полезен навик. Може да сменяте гимнастиката през няколко седмици, ей така, за разнообразие.

Основен закон в йога например, е да не насилваме тялото си. Изпълняваме упражненията така, че да ни е приятно и се огъваме според възможностите си. Важно е, за да не се изметнем и да си нанесем поражения. Още няколко полезни навика може да добавите неусетно към ежедневието си. За много от тях дори не се замисляме. Все пак простичката истина за следзимното отслабване е чиста аритметика – изгорените калории трябва да са повече от тези, които поглъщаме. Ако трябва да отскочите някъде в обедната почивка, направете го пеша. Оставете таксито или градския транспорт засега. За известно време забравете асансьора. Дори и смачкани след тежкия работен ден, припомнете си, че имаме да смалявате дупе и „любовни дръжки”. Качете се пеша. Взимайте стъпалата по две. Това е полезно и за краката, и за дишането.

Ако работите в седнало положение дълго време, сещайте се по-често за мисия – след зимно отслабване и през час излизайте в коридора, за да се раздвижите. Наблягайте на всяка става и мислено следвайте всяко медждукостно пространство. По всяка вероятност вечер се паркирате пред телевизора и едва ли ви се скача да правите гимнастика. Е, добре, не ставайте. Нищо не ви пречи от време на време за по няколко минути да правите упражнения в седнало положение. Коремни преси, сядане „по турски”, сгъване в кръста и краката – това също гори калории.

Скоро ще се стопли времето. Ако тръгвате за работа по-рано, може да изберете по-дълъг път от обичайния. Същото се отнася и за ходене до другаде. Важно е да контролирате дишането си. Редуването на натоварване и почивки успокоява дейността на белите дробове и сърцето. Заплануваното пиене на кафе с приятелка може да замените с разходка до любимо място в града. Така хем ще се раздвижите, хем ще подобрите кръвообращението си, а и разменянето на сладки приказки няма да ви избяга. Всеки ден може да покачвате нивото на натоварване според това – коя от всичките тези идеи ви е допаднала най-много. Ето това се казва нежен и дискретен начин да се пораздвжим и вталим. Без много усилия и време – в движение, докато работим и си почиваме. Тук може да се запознаете и с древна практика на философията йога – поздрав към слънцето:My Webpage
Коментари в Facebook
Добави коментар
Информация
За да коментирате, моля влезте в профила си или се регистрирайте.