Anna.bg
Кариера
03 януари 2015

Как да се харесате на колегите си

1 676
0
Как да се харесате на колегите сиЗнае се, че голяма част от деня си човек прекарва на работното място. Затова не е никак маловажно какви са отношенията ви с колегите. Ако искате нещата ви да вървят нормално, е добре да следвате някои общоприети правила.

1. Когато вървите по коридора още в деня на събеседване за новата работа, обърнете внимание с какво са облечени бъдещите ви колеги и как се държат един с друг. Това ще ви помогне да разберете какъв микроклимат цари в офиса, в който евентуално ще работите.

2. В първия ви работен ден колегите ще си съставят мнение за вас, което ще е трудно да промените впоследствие. Затова положете особени усилия изводите от техните впечатления да бъдат във ваша полза. Вашият външен вид като цяло, жестовете, тонът ви говорят за това какъв човек сте – затова контролирайте се и се стремете да създадете образа, който бихте желали да имате.

3. Сега за жестовете и израза на лицето. Всичко у вас трябва да говори за това, че вие сте особено заинтересуван от околните. За вас е важно тяхното мнение, вие не правите изключение от заобикалящия ви свят (например не скръствайте ръце пред гърди, когато разговаряте или слушате, гледайте събеседника си в очите).

4. Дори да сте хронически неорганизиран, помнете, че вашите нови колеги все още не знаят за това. Новата ви работа е шанс да започнете отначало, да промените онова, което околните мислят за вас. Следете за това работното ви място винаги да е прибрано. Дори другите да не правят това, задължително измивайте чашата си за кафе, никога не закъснявайте за работа. Така не само вашите колеги ще разберат, че сте организиран човек, но и вие самите ще се убедите в това.

5. Както и в други подобни ситуации, предполагащи общуване, главният способ да се понравите на колегите е като покажете, че те са ви интересни. На първо място, естествено, в професионален план. Винаги се вслушвайте в тяхната гледна точка, когато трябва да се разреши някакъв проблем, задавайте допълнителни въпроси, интересувайте се от мнението им. Помнете, че хората много обичат да разговарят. Дори да смятате човека срещу вас за професионално непригоден, дайте му възможността да се изкаже, потърсете съвет, отделете няколко минути за това да почувства той своята съпричастност към вашата работа. А после, когато сте чул съвета му, правете онова, което вие смятате за правилно. По-нататък, когато работният контакт е вече установен, отношенията трябва да станат по-близки. Пример: хората, които имат деца, обичат да говорят за тях. Дайте им тази възможност. Това не е загуба на време. Човек, който е уверен в това, че вие се отнасяте с него положително и с интерес, е склонен охотно да направи компромис или да защити вашата страна в спорна ситуация. Вие трябва да станете човек, с когото винаги може нещо да се сподели.

6. Във всеки колектив колегите с времето се делят на групи. В този смисъл от училището тук не е по-различно. Групите като по закон се съревновават и не се долюбват една друга. Не се поддавайте: независимо от това колко незначителен ви се струва даден колега, обезателно поддържайте с него топли отношения. Вие трябва да се харесате на представителите на всички групи, а не само на онази, която ви се нрави на вас.

7. Никога не изпадайте в работна паника. Дори това да ви е свойнствено, дръжте се в ръце. Хората много харесват онези, които в кризисни ситуации запазват самообладание. Въоръжени с това, можете да станете лидер, зад когото вървят останалите колеги. Вие знаете, че решение на проблема ще бъде намерено. Просто успокойте колегите.

8. Никога, при никакви обстоятелства не повишавайте тон. Хората не обичат това и не го прощават. Не го и забравят.

9. Колегите ви се събират в барчето след работа или отиват на пикник през уикенда. Да не го направите и вие, си е чиста глупост. Колкото и да сте натоварени, не отклонявайте подобни покани – това ще ви изключи от групата. Ще изгубите и авторитет. И ако вашата следваща презентация не е посрещната с овации, а идеята ви се струва просто гениална, а никой не я поддържа, това може да не е свързано с качествата ви на работа, а с отказа да изпиете чаша вино с колегите.

10. Помнете, че да се харесате на колегите, не е нужно да се преструвате (макар че и това някога помага). Просто трябва да направите основни най-добрите си качества. А ако вие се харесате на колегите си, те ще обърнат земята за вас. Ще ви поддържат, ще ви помагат, а бъдещото ви кариерно развитие е в кърпа вързано.
Коментари в Facebook
Добави коментар
Информация
За да коментирате, моля влезте в профила си или се регистрирайте.