Anna.bg
Диети и фитнес
26 януари 2018

5 хранителни навика от детството, които трябва да съхраним

521
0
5 хранителни навика от детството, които трябва да съхранимВ живота си ние се стремим да храним децата си пълноценно и балансирано, да избягваме фаст фууда, да включваме в порциона повече плодове и зеленчуци. Ние самите обаче не се придържаме към тези „детски“ правила. А трябва, пише psychologies.ru. Експертите съветват да се опитаме да се храним така, както храним децата си, следвайки 5 основни правила.

Пълноценна закуска
Сутрин е важно детето да се нахрани добре, за да има сили да се учи и да играе до обяд, без да изпитва чувството на глад. Каша, извара, заквасена сметана, омлет със зеленчуци – повечето майки имат няколко рецепти за бърза и засищаща закуска. Въпреки това обаче самите възрастни обикновено убиват номера сутрин с чаша кафе и бисквита или някои други бързи въглехидрати, които изгарят бързо и след два часа се появява чувството на глад. Експертите съветват: яжте на закуска бавни въглехидрати – каша, пълнозърнест хляб, като не забравяте и за протеините – яйца, млечни продукти, месо. Те се преработват бавно и дават продължително усещане за ситост. Освен това белтъчините са основният строителен елемент за мускулите.

Ако сутринта имате малко време и не можете да ядете току-що събудили се, просто пригответе закуската от вечерта. Например – сварете яйца и си направете сандвич с пълнозърнест хляб с някакъв зеленчук и сирене. Ако не можете да хапнете у дома, подкрепете се на път за работа. Това е по-добре, отколкото нищо да не ядете.

Помислете за хапванията между основното ядене
Помните вероятно как като дете майка ви е давала ябълка за училище, сандвич или мляко за междучасието. Този навик трябва да пренесете и в живота, вече като големи хора. Вземете си за работа и сложете в чекмеджето на бюрото ядки, плодове, овесени бисквити. В противен случай, гладувайки, рискът да ви се прииска нещо не толкова полезно е голям – ще ви се прияде сладкиш, шоколад, чипс.

Дръжте стратегически запас от различни ядки и сухи плодове бюрото си. Те не само утоляват глада, но влияят положително и върху работата на мозъка.

Яжте повече плодове
Който и родител да запитате какво предпочита да даде на детето си – плодове или шоколадови бонбони, ще направи избора в полза на плодовете. За разлика от тестените сладки изкушения, примерно, плодовете съдържат освен захар и полезни фибри, витамини и други необходими за организма елементи. Пробвайте постепенно да замените десертите с плодови салати и скоро ще видите положителния ефект.

Заменете бонбониерата на кухненската маса с плато с плодове. Пълнете го със сезонните дарове на природата – желателно е не екзотични, а местни. Така вие и вашите деца ще получавате повече витамини.

Не яжте късно вечерта
Родителите се стараят да не хранят децата си прекалено много вечер, защото знаят, че с пълен корем се заспива трудно, а и зарядът от енергия преди сън е излишен. Възрастните обаче не следват този прост и логичен съвет. Забравете за парчето торта в леглото и пуканките пред телевизора. Максимумът, който се разрешава до 30 минути преди сън е едно яйце, малко извара, парче сирене, малко риба или зеленчуци.

Често за глад ние приемаме жаждата, така че вместо да отваряте хладилника в полунощ пийте чаша билков чай или просто чаша вода.

Кажете не на полуфабрикатите
До определена възраст ние се стараем да храним детето само с полезни ястия, обикновено приготвени от нас, без съмнителни добавки. Постепенно обаче в порциона се появяват полуфабрикати, колбаси, консервирани зеленчуци, пържени храни. Ние вече не обръщаме такова внимание на качеството на храната, не проучваме състава на продуктите, а трябва. Защо да не се отнасяме към своя организъм така, както се отнасяме към детския? Ние също заслужаваме да получаваме само свежи, натурални продукти. Внимателно изучавайте състава на етикетите на продуктите. Ако има нещо, което не знаете и ви притеснява, просто не купувайте това.

Три детски навика, от които трябва да се избавите
- Да се изяжда цялата порция. Възрастният човек сам трябва да решава кога е сит и кога да спре.
- Да се яде бързо. Родителите никак не обичат децата да се хранят дълго. Възрастният човек обаче няма за къде да бърза – той трябва да се храни осъзнато, бавно, да се наслаждава на всеки залък.
- Да се яде бонбона за награда. Много родители ползват сладостта като награда. На възрастния обаче тя не е необходима.
Коментари в Facebook
Добави коментар
Информация
За да коментирате, моля влезте в профила си или се регистрирайте.