Anna.bg
Маниер и етикет
09 декември 2014

1 минута стига

2 348
0
1 минута стига Ако трябва да сме честни, далеч не винаги е вярна поговорката „По дрехите посрещат, а по ума изпращат”. Виждали сме експерименти в мрежата – на улицата лежи човек в раздърпани, стари и мръсни дрехи. Повечето минувачи го поглеждат с крайчеца на окото и подминават, може би си мислят – този е някой пияница и пройдоха, какво да се намесваме. Същите тези хора са много по-склонни да се притекат на помощ, ако падналият на тротоара е облечен прилично. Та така е и с прословутия външен вид. Познавачите на човешкото поведение казват, че 1 минута е достатъчна за околните да преценят що за птица сте.

Походката, осанката, маниерът на поведение и как се представяте при първото общуване, жестовете ви и първите фрази, силата и тембъра на гласа говорят много. Както и дрехата, прическата и цялостния външен вид, който сме свикнали да наричаме „приличен”. Помислете си дали за 1 минута ще успеете да впечатлите някого с много знания и лични успехи? Затова е важно да сме наясно с добрите маниери и стил. Тези неща се учат обикновено у дома в първите седем години, но човек може да развива тези качества и по-късно, стига да има желание и да осъзнава колко ценно е това за бъдещето му.

Точността или как да правим всичко навреме
Правилното разпределяне на времето, спазването на сроковете, точността при среща – всичко това ни представя в положителна светлина. Ако например закъснеете за делова среща, много е вероятно да ви вземат за ненадеждна личност и да се откажат от по-нататъшни контакти. Професионалистите ценят както своето, така и чуждото време.

Не мислете само за себе си, когато работите в екип
Егоизмът и незачитането на чуждото мнение може да ви изиграе лоша шега, точно когато имате нужда от подкрепата на колегите си. Каква е ползата, ако знаете много и имате опит в професията, ако гледате на другите с насмешка? Неслучайно умението за работа в екип се цени високо от мениджърите при избор на персонал. Човек трябва да умее да се вслушва в критиката и в съветите на колегите, да уважава труда и опита им. Учете се да правите разлика между понятията „високомерие” и „увереност в себе си”.

Грамотността не е каприз
Учете се да говорите и пишете на правилен български език, без значение дали става дума за служебна среща или разговор на чашка кафе с приятелки. Грамотността и правилният говор влияят върху цялостния образ на човека. Нерядко от умението да общуваме зависят ключови решения в живота. А за съвременната делова жена е много важно да овладее и изкуството на риториката. Следете за интонацията и дикцията си, защото диалектният говор издава липса на образование или на уважение към самата себе си. И никога, ама никога не си позволявайте жаргонни думички или оскърбителни изрази. Учете се да слушате другите и да показвате интерес към това, което ви казват. Тогава вече, много след първата минута на общуване, ще имате шанс да блеснете и със знанията и общата си култура.
Етикети: минута стига
Коментари в Facebook
Добави коментар
Информация
За да коментирате, моля влезте в профила си или се регистрирайте.