Anna.bg
Психология
30 август 2017

Защо трупаме умора по време на сън

180
0
Защо трупаме умора по време на сънДопреди 10 години бе прието да се смята, че ако човечеството е зависимо от „бутона”, то това е бутонът на телевизора. Днес обаче е възможно дори да не знаете къде е дистанционното. Мястото на червения бутон за телевизора вече е заето от ... будилника на джиесема. Помислете си само колко пъти ви се е искало да пренастроите смартфона за още 15 минути, в които да поспите или поне да се поизлежавате в леглото сутрин. Това го правите с мисълта, че повече сън означава повече здраве и със съня зареждате батериите за новия динамичен ден. Има обаче нещо, за което малко си даваме сметка. А то е, че понякога в съня допускаме грешки, които вместо да ни правят бодри на сутринта, ни карат да чувстваме умора. За какво иде реч, пише elle.ru.

Грешка първа: Лягате си всеки ден по различно време
За да се наспите добре и да се възстановите бързо, е необходимо да настроите правилно вътрешния си часовник. За това ще е необходимо не по-малко от седмица. Много хора се съсредоточават на количеството сън. Разбира се, това е важно, но не по-малко важен е и графикът на заспиване и събуждане. Ако вие спите много, но си лягате и се събуждате в различно време, ще трупате умора, все едно не сте спали. Имайте го предвид. Коригирайте вътрешния си часовник така, че да си лягате за сън почти по едно и също време и да се будите също в режим.

Грешка втора: Ставате късно
Експерти от Clayton Sleep Institute доказват, че понятието „да се наспиш” е свързано както с времето на лягане, така и с времето на ставане, а не толкова с часовете сън. Нервната ни система е така устроена, че е по-добре да си лягаме рано, отколкото да ставаме късно. Така че люботелите на тв сериали може да ги гледат и при повторението им рано сутринта, което е за предпочитане пред късното висене пред екрана.

Грешка трета: Да се спи на светло
За да си отдъхне, на нашия организъм е нужна пълна тъмнина. Имайте предвид, че ако сте свикнали да спите на нощна лампа или на светлината от телевизора, както и без плътни завеси в спалнята, нивото на вашата енергия няма да се възстановява така бързо нито пък максимално.

Грешка четвърта: Домашни животни
Да ни извинят домашните любимци, но те трябва да бъдат изгонени от постелята ви. Учените са доказали, че сънят дори с най-тихите и кротки животинки си е изпитание за организма. Учените дори са изчислили точна цифра: който спи заедно с питомец, отдъхва едва 63 на сто в сравнение с тези, които са отпратили питомеца си от леглото.

Грешка пета: Синтетични материали
Става въпрос за две неща: спалното бельо и нощницата. Синтетичните тъкани заставят организма да изработва повече топлина, отколкото обикновено. Което може да доведе до това да се будите посред нощ и да не можете да заспите дълбок сън. За оптимален отдих отдайте предпочитания на натурални материали като памук, бамбук и др.
Коментари в Facebook
Добави коментар
Информация
За да коментирате, моля влезте в профила си или се регистрирайте.