Anna.bg
Диети и фитнес
07 октомври 2016

Какво да ядем, за да сме красиви

1 683
0
Какво да ядем, за да сме красивиАко преди години красотата можеше да се поддържа само и единствено с козметични средства, днес нещата стоят по-различно. Специалистите са доказали, че е по-добре да се добавят полезни храни във всекидневния ви порцион, отколкото да се харчат пари за суперскъпи козметики. Една от заклетите поддръжнички на тази теория е Вероник Лебар, нутриционист. Тя например подсказва някои идеи как бихме могли да съхраним красотата на косите, кожата и ноктите.
Ако сте забелязали, че вашите нокти се лющят и чупят, кожата ви става суха, а косите изтъняват, не бързайте към козметичния магазин за последните широкорекламирани марки. Пробвайте в началото да промените всекидневното си меню. Възможно е вашият организъм просто да сигнализира за недостиг на определени витамини и минерали, съветва Лебар. И казва какво да включим в менюто, за да сме красиви.

Авокадо и риба за младост на кожата
Повечето проблеми с кожата възникват заради въздействието на външни фактори, които нарушават нормалната работа на клетките. Кожата се защитава от хидро-липидната бариера. Тя държи влагата в клетките на епидермиса, като с това предотвратява появата на бръчки. Състоянието на хидро-липидната бариера зависи пряко от незаменимите мастни киселини омега 3 и омега 6. Техният дефицит води до сухота на кожата и повишена чувствителност, а така също и до алергии, акне и инфекциозни заболявания на кожата – микробите и алергените попадат лесно в кожата през увредената хидро-липидна бариера.

Какво да добавим в менюто?

За съхранение на здрава кожа е необходимо регулярно да се яде мазна риба (сьомга, пъстърва, сардина, херинга), авокадо, ядки, маслини, растително масло (не по-малко от 3 супени лъжици всеки ден).

Чисто масло и цитруси за коса и нокти
Основа на кожата, косите и ноктите се явява един и същ белтък – кератин. Това е «строителен материал» за всички епителиални тъкани. Когато гледаме кожата, косите или ноктите, ние виждаме повърхностния рогов слой, т.е. кератиновите люспи. Ако навреме се обновяват и са гладки, кожата има гладка повърхност и здрав цвят, косите и ноктите отразяват светлината, което значи, че изглеждат блестящи. За синтеза на кератина организмът има нужда от витамините А, С и Е.

Какво да добавим в менюто?
Витамин А (ретинол) се съдържа в рибеното масло и черния дроб, в чистото масло, яйчения желтък, пълномасленото мляко и сметаната. Главният източник на витамин С са цитрусите (портокалите, лимоните, грейпфруктът) и екзотичните плодове (папая, гуава, черешата барбадос), броколите, червената капия, къпината. Витамин Е търсете в растителните масла, в пшеничните зародиши, ядките и семената.

Телешки стек и моркови против бледо лице
Главният врат на здравия цвят на лицето е недостигът на желязо в организма, т.е. анемия. Тя води до обща отпадналост, блед оттенък на кожата, тъмни кръгове под очите. Между другото, танинът и кофеинът, които се съдържат в чая и в кафето, пречат на желязото да се усвоява нормално. Така че пиенето на тези напитки се препоръчва няколко часа след ядене. Друг важен елемент за яркия цвят на лицето е бета каротинът. Той се натрупва в кожата и й придава златист оттенък, напомнящ цвета на загара. Това явление се нарича каротинодермия. Тя е абсолютно безвредна и се смята за здрава реакция на кожата.

Какво да добавим в менюто?
За повишаване на нивото на хемоглобина се препоръчва ядене на повече червено месо – примерно телешки стек, черен дроб, елда, ябълки, нар и какао. На бета каротин са богати всички оранжеви и жълти зеленчуци – моркови, пипер, домати, тиква, а така също спанак, броколи, водорасло спирулина.

Млечни продукти за красива усмивка

Ролята на калциевия флуорид за профилактика на стоматологичните проблеми е трудно да се преоцени. Това е главен компонент за крепкостта на зъбния емайл. Недостгът му води до жълтеене на зъбите, до разрушаването и падането им.

Какво да добавим в менюто?
Освен в млечните продукти много калций се съдържа още в смокините, морските водорасли, белия боб, зелето, соевото мляко и менаралната вода. За хубава усмивка яжте още риба, ръж, пшеничени трици, ориз и овесени ядки.

Морски дарове против микровъзпаления

Мазен блясък на кожата на лицето, разширени пори, микровъзпаления и черни точки – тези проблеми на кожата могат да свидетелстват за небалансирано хранене. Възможно е повечко да се увличате по сладки и мазни храни – примерно колбаси и пушени меса. Старайте се да ядете повече зеленчуци и наблегнете на морските дарове, които са богати на цинк. Този микроелемент регулира работата на мастните жлези. Цинкът също така способства за заздравяването на раните и за регенерация на тъканите, като снижава възпалителните процеси.

Какво да добавим в менюто?
Цинкът се съдържа най-много в стридите и по-малко в другите морски дарове – скаридите, калмарите, аншоата. Има го още в гъбите, триците, телешкия черен дроб и бобовите растения.
Коментари в Facebook
Добави коментар
Информация
За да коментирате, моля влезте в профила си или се регистрирайте.