Anna.bg
Семейно здраве
20 ноември 2014

Как да укрепим имунитета си през зимата

1 825
0
Как да укрепим имунитета си през зиматаТемпературите може все още да не са типично зимни, слънцето може и да наднича през прозореца ви, но истината е една: зимата влиза във владение. Чакат ни студове – колко и какви ще са те, думата имат синоптиците. Нашата работа е да се подготвим за сезона. Има някои неща, които можем да направим, за да подсилим имунитета си, което означава и по-малко да боледуваме. Този път избягваме темата за аптеката, от която може да се заредим с дози витамини по желание. Обръщаме внимание на храната, от която до голяма степен зависи да бъдем по-здрави и силни, когато ни налегнат студовете. И така, какво да консумираме в изобилие, за да се чувстваме по-добре и по-леко да изкараме от декември до март?

Чесън
Известен е със своите антибактериални, противовирусни и противогрипни свойства благодарение на съдържащия се в него алицин. Това е същото вещество, което дава лютевина на чесъна и характерния мирис. Употребата на чесън в храната, особено на чесън на прах, спомага за повишаване на устойчивостта на организма към различни инфекции. Много майки си задават въпроса как да укрепят имунитета на децата, които често страдат от простуда в училища и градини. Чесънът се явява идеалното средство за профилактика. Достатъчно е съвсем леко да се намажат крайщата на ноздрите на детето със свежа скилидка чесън и вредните бактерии няма да се доберат до организма му. Възрастните също могат да използват този способ, а също и да гълтат по четвърт скилидка като таблетка лекарство.

Кисело зеле
Киселото зеле е традиция не само за България, а и за източноевропейската кухня. То е удивително богато на витамини, в частност на витамин С, а също така и на важни антибактериални вещества. Помага на имунната система да противостои на вирусните и инфекциозни заболявания. Как може да бъде укрепен имунитетът на възрастния с помощта на киселото зеле? Достатъчно е да разнообразите менюто си с една порция през няколко дни и това е доссатъчна защита на организма срещу вредните бактерии. Регулярното добавяне в порциона ви на дажба кисело зеле повишава имунитета, активизира обмяната на веществата, укрепва кръвоносните съдове и значително намалява нивото на холестерол в кръвта. То е полезно и за ония, които са на диета. Киселото зеле удивително бързо стопява мазнините.

Консервирани лимони
Още един ферментирал продукт, съдържащ много пробиотици, който е особено необходим при смяната на сезоните. Приготвя се просто – само със свежи лимони и сол, укрепва имунитета и помага за устойчивост срещу болести, разнобразява менюто. Консервираните лимони придават на някои ястия необичайно свеж вкус, примерно на картофеното пюре, ориза и рибата.
А консервирани лимони може да си направите лесно и бързо. За едно бурканче са ви необходими 3 лимона, идеално измити. Нарязвате ги на филийки, посолявате ги с морска сол. Може да ги напръскате със зехтин. 2 чаени лъжици сол слагате и на дъното на бурканчето, след което нареждате резенчетата лимон плътно. Отгоре може да добавите една супена лъжица зехтин. При натъпкването в буркана лимоните пускат сока си. Бурканчето се затваря и се оставя на сухо и прохладно място да престои поне 3 седмици. Периодично го разклайщате и го обръщайте. Когато го отворите веднъж, се съхранява в хладилника.

Червена боровинка
Нищо не укрепва по-добре имунитета от червената боровинка, която е особено популярна през есента и зимата. Приготвеният в домашни условия сок от боровинка помага на организма да се противопостави на различни инфекции и болести. В забързания ни делник боровинката се бори успешно с разстройството на хранителната система, с инфекции на пикочните пътища и много други. Особено ефективна е червената боровинка при първите симптоми на зимна простуда.

Гъби рейши
Гъбите рейши са натурален продукт, особено популярен в Югоизточна Азия, където се смятат за силен адаптоген – вещество, което подпомага адаптацията на тялото към стреса, като поддържа хомеостазата и асистира на нервнaта система да отговори на шокови въздействия, в това число температурни колебания, кислороден глад и множество други фактори. В Азия тази гъба я наричат гъбата на безсмъртието, а на Запад се използва във вид на екстракт за укрепване на имунитета и повишаване на тонуса на организма.
Коментари в Facebook
Добави коментар
Информация
За да коментирате, моля влезте в профила си или се регистрирайте.