Anna.bg
Психология
04 февруари 2016

6 начина да преборим депресията

2 212
0
6 начина да преборим депресиятаВремето, в което живеем, е такова. Понякога не искаме да си го признаем, но изпадаме в депресия. Последствията не са никак приятни – състоянието буквално изцежда силите ни. По темата са изписани хиляди страници. Има няколко лесни, но ефективни начина да се справим с депресията. Ако не напълно, поне частично.

Преосмислете плановете си за бъдещето
Прието е да се смята, че именно заради депресия ние сме склонни да гледаме песимистично в бъдещето. Последните изследвания обаче показват точно обратното: на практика лошото настроение и песимизмът предизвикват депресията. Затова, казват психолозите, има смисъл да се откажем веднъж завинаги от подобни лоши мисли: „Утре няма да се случи нищо хубаво”, „Каквото и да правя, все не се получава”, „Нищо добро не ме чака занапред”. Именно представата ни за бъдещето като непрогледен ужас предизвиква у нас апатия, депресия и в резултат на това порочният кръг се затваря. За да не случи това, необходимо е да погледнете на всичко, което се случва с вас и около вас, под друг ъгъл. И тогава със сигурност ще откриете нещо хубаво.

Средиземноморска диета

Средиземноморската диета, която включва плодове, зеленчуци и бобови растения, предотвратява депресията, доколкото една от възможните причини за нейната поява може да е недостигът на основни хранителни вещества.

Живото общуване
Срещи с приятели, съвместни разходки или пътувания, ходене на гости снижават рязко вероятността от депресия. Според учените – поне наполовина. При това, уточняват психолозите, тезата не важи за общуване по телефона или чрез есемеси. Става въпрос за жива комуникация. Психологът Алън Тео коментира: „Отначало предполагахме, че всякакви социални контакти може да са от полза за психичното здраве. В хода на изследването обаче се изясни, че разговори с близки и приятели по телефона или в социалните мрежи нямат такова значение. Положително е въздействието само на живия контакт...”

Намерете си компания

Доста дълго време се смяташе, че контактите с много хора не са подходящи за личностите, склонни към депресия. Тази теза обаче е опровергана с нова информация. За справяне със симптомите на депресия помага отъждествяването на личността с някаква група от хора. Тези, които ясно идентифицират себе си като част от някаква група (примерно за групова терапия или клуб по интереси), споделят, че чувстват поддръжка и йм е приятно, че не са сами.

Забравете социалните мрежи поне за седмица

Социологът Май-Ли Стирс е убеден, че сравнението на една личност с тези, с които общува в социалните мрежи, може да го доведе до депресия. Очевидно е, казва той, че никой не влага в мрежата отчети за своите провали. Всички разказват колко са добре, без да споменават какво са преживели по пътя към крайния успех. Четейки такива съобщения в социалната мрежа, човек неволно започва да си мисли, че животът на другите е низ от успехи и постижения. И, сравнявайки своя живот с чуждия, изпада в депресия. В реалния живот обаче нещата не са такива, каквито се описват в социалната мрежа. Едва ли има човек, който наистина да може да се похвали с успехи всеки ден.

Използвайте „Метода на Сократ”
Техниката, наречена „Метод на Сократ”, помага на мнозина да се избавят от симптомите на депресия. Това е диалог, в който двете страни нямат предварителен отговор на очевидни въпроси. Например, ако човек не е на себе си заради предстоящ или сбъднал се развод, може да си зададе въпросите: „Винаги ли разводът е нещо лошо?”; „Как точно се свързват понятията развод и неуспех?”, като при това си спомни някого, за когото разводът просто не е бил грешка, а положителен изход.
Коментари в Facebook
Добави коментар
Информация
За да коментирате, моля влезте в профила си или се регистрирайте.