Anna.bg
Семейно здраве
18 януари 2016

Какви витамини иска организмът ни през зимата

1 064
0
Какви витамини иска организмът ни през зиматаВсеки сезон си има своите особености и изисквания, когато става въпрос за нашето здраве. Как ще функционира организмът ни, зависи в крайна сметка от нас самите. Случвало ли ви се е да не можете да станете от леглото сутринта, дори след 8-часов здрав сън? А да изпитвате постоянно умора и да се чудите на ентусиастите във фитнеса с какъв акъл се напъват на пътечката? Вероятно все някога сте го изпитали. Цялата работа е в това, че през зимата, например, нашият организъм се нуждае от допълнителна доза витамини, които отговарят за поддържане на имунитета ни и помагат за понасяне на студовете. Предлагаме ви списък на витамините, които не само ще повишат бодростта ви в студените месеци, но и ще подобрят коефициента ви на полезно действие поне няколко пъти.

Витамин А
Ако ви се струва, че за последните няколко седмици състоянието на вашата кожа се е влошило и сте започнали да изглеждате с няколко години по-стари, не бийте веднага тревога и не бързайте да записвате час за козметик, за да възвърнете обичайния си вид с процедури. По-скоро на вашата кожа просто не й достига витамин А, който предотвратява изпарението на влагата от организма. Този витамин отговаря още и за състоянието на косите и ноктите. Затова ако постоянно усещате сухота на кожата, ръцете ви започнат да се белят, косите ви не изглеждат така блестящи, както обикновено, добре е да помислите да добавите във всекидневния си порцион продукти с високо съдържание на този витамин.
Източници на витамин А: японско дърво, моркови, тиква, киселец, яйчен жълтък, салата със зехтин.

Витамин В6
Ако усещате, че още в средата на деня лицето ви започва да губи нормалния си оттенък и става бледо, все едно сте използвали маска, това е признак, че организмът ви трябва да попълни запасите си от витамин В6. Той отговаря за регулацията на отделяне на кожната мазнина, а освен това спомага за усвояването на мазнините и протеините. Друг сигнал, който подсказва, че именно витамин В6 не ви достига, е безсънието, главоболието и бързата умора. Витамин В6 се справя с нервното напрежение: именно той отговаря за отделянето на серотонина, т.нар. хормон на щастието.
Източници на витамин В6: агнешко, свинско, телешко, трици, мая, соя, боб, зеле, ядки, ориз, мляко, картофи, банани, моркови.

Витамин С

Този витамин не се нуждае от представяне. Не всички обаче знаят и са наясно, че през зимата той ни е нужен в пъти повече. На първо място, защото помага на организма да подобри имунитета си, бързо да се справя с простудите. Освен това витамин С помага за извеждане на токсините от организма – точно затова след тежка вечер, натоварена с коктейли и въобще повечко алкохол, се препоръчва на следващия ден да се пие повече вода и/или чай с лимон.
Източници на витамин С: цитрусови плодове, пъпеш, броколи, брюкселско зеле, зеле, карфиол, френско грозде, пипер, ягода, домати, ябълки.

Витамин Н

Няма да се лъжем: за хубав тен на лицето мечтае всяка жена. Особено през зимата, когато няма шанс за слънчев загар. Затова е нужно да се обърне внимание на витамин Н. Той способства за подобряване на състоянието не само на кожата, но и на косата.
Източници на витамин Н: ядки, мляко, яйчен жалтък, черен дроб, цветно зеле, банани.

Витамин Е

Не е необходимо да биете веднага тревога, ако за решаването на проста задача ви трябва два пъти повече време от обичайното. Истината е, че недостатъкът на витамин Е действително оказва осезаемо влияние върху работата на мозъка. Освен това този витамин подобрява кръвообращанието и така помага на мозъка бързо да се справи с поставените задачи. Витамин Е е мощен антиоксидант и повишава защитната реакция на организма.
Източници на витамин Е: бадеми, фъстъци, слънчогледови семки, зехтин, банани.

Витамин В5
Вие постоянно усещате сухота на кожата и дори овлажняващите средства не могат да ви избавят от усещането, че се намирате в пустинята Сахара? Ако дори препоръчваните два литра вода на ден не ви избавят от това усещане, значи не ви достига витамин В5. Именно той отговаря за регулирането на водния баланс на организма.
Източници на витамин В5: трици, яйца, картофи, лешници, хайвер.

Фолиева киселина
Постоянно усещане за умора, блед цвят на лицето, торбички под очите, апатия и желание да не се мърда на повече от 5 метра от леглото – всички те са признак, че на вашия организъм не му достига желязо. Във връзка с това трябва да обърнете внимание на фолиевата киселина, която спомага за неговото усвояване.
Източници на фолиева киселина: елда, ябълки, телешко месо, небелен картоф, стриди, тиква.
Коментари в Facebook
Добави коментар
Информация
За да коментирате, моля влезте в профила си или се регистрирайте.