Anna.bg
Диети и фитнес
05 август 2015

7 навика, които ви пречат да отслабнете

1 562
0
7 навика, които ви пречат да отслабнетеДа, лято е, време за море, а вие се притеснявате, че няма да покажете красиво тяло на плажа. Няма съмнение, че мнозина от дамите крият подобна мисъл в главите си, дори да не го признават. Натрупаните килограми тежат най-много през лятото, когато ходим разсъблечени и когато мъжките погледи се лепят като магнит по секси телата на жените. Има причини, казцват специалистите, да не можем да се справим с излишните килограми. И понякога тези причини се крият в някои вредни наши привички, от които не можем да се откажем. Може на пръв поглед да не ви се вярва, но е доказано. И така, за какво иде реч?

Вие спите малко
Тази точка оглавява списъка на навиците, които ни пречат много да се отървем от излишните килца. Факт е обаче, че в съвременния полис 8-те часа сън, препоръчвани горещо от лекарите, се превръщат в утопия. Изследване сочи, че средностатистическата жителка на големия град спи не повече от 6 часа в денонощието. Лишавайки организма от пълноценен отдих в името на кариерата, учението и веселите срещи с приятели, ние не само понижаваме нивото на имунитета на организма, но и забавяме обмяната на веществата и свеждаме към нулата усилията си да отслабнем, като провокираме без да осъзнаваме постоянното чувство на глад. С други думи – сънят е най-добрата бюти процедура. Трябва да го осъзнаем. Механизмът е елементарен за обяснение: ако организмът не се е наспал и не е отпочинал, той се опитва да компенсира отсъствието на отдих с храна. Резултатът — излишни килограми, хронична умора и лошо настроение. Така че преди да минем на диета и да хукнем към фитнес залата, трябва да си установим добър режим на сън – без него всичките ви усилия ще бъдат напразни.

Злоупотребявате с „полезна“ храна
Вземайки решение да се храним правилно, нерядко попадаме на уловките на хитри маркетолози и отчаяно омитаме рафтовете с обезмаслени фруктови йогурти, коагулати, сирена, плодови сокове и безглутенови хлебчета. След няколко седмици на активна употреба на тези „полезни“ храни ние с ужас ще забележим, че стрелката на кантара предателски върви нагоре и щем не щем, поглеждаме етикета на продуктите, за да осъзнаем истината. Оказва се, че йогуртът например по съдържание на захар не отстъпва на сладоледа, а в т.нар. натурални сокове, широко рекламирани, плодовете са много по-малко от захарта. Що се отнася до обезмасленото мляко, сирене и извара, те нерядко отстъпват в полезните си качества от своите „мазни“ събратя, а безопасността за фигурата ви е до голяма степен условна: отдавна е доказано, че магическият надпис „обезмаслен“ притъпява нашата бдителност, заставяйки ни да превишим сериозно допустимата норма калории.

Отказвате се от закуската
Това, че здравата закуска е необходима и за доброто самочувствие, и за стройната фигура, е известно на всички.
И въпреки това много от нас продължават упорито да се отказват от сутрешната трапеза, хапвайки нещо в движение и на крак. Резултатът е предсказуем: отпуснатост, вълчи апетит по обед, вредни хапвания между основното хранене, забавен процес на обмяна на веществата и излишно сериозна вечеря. Дори никога да не сте закусвали, пробвайте експеримент и в продължение на една седмица всяка сутрин хапвайте сандвич с хляб от черно брашно или омлет със зеленчуци. Ще се удивите колко по-малко ще ядете през деня и колко по-бодри ще се чувствате.

Възнаграждавате се с храна
Борбата с тази привичка е най-сложното нещо от всичко, но пък именно този навик се превръща в главна причина за излишните килограми. Много често ние ядем не защото сме гладни и дори не за компания, а защото зад гърба ни е тежък работен ден и той просто трябва да бъде завършен с шоколадче. Или нещо друго сладко. Понякога ядем след тежък разговор с приятеля – може да е сладолед, може да е нещо друго, но скандалът се забравя по-бързо. Или пък на следващия ден ни предстои важна презентация и трябва да преодолеем очаквания стрес. Понякога храната се превръща просто в средство за избавяне от скуката, награда за постигнат успех и лекарство срещу депресия. А така килограмите вървят нагоре, естествено.

Храните се пред телевизора или компютъра
Или докато преглеждате съобщенията си в айфона. Или четейки новините в таблета. Навикът да четем новините, без да се откъсваме от любимите си джаджи, ни заставя да поглъщаме поне с 20 – 30 % повече от необходимото. И това се получава, защото размяната на съобщения или гледане на тв шоуто по джиесема превръща приема на храната в механичен процес, лишавайки ни от възможността да се наслаждаваме на оттенъците на вкуса и да почувстваме момента на засищане. За да не допускате преяждане, пробвайте да превърнете всеки прием на храна в приятен ритуал: купете за дома красиви сервизи, приятни за окото салфетки, с фантазиа сервирайте блюдата, пуснете си хубава музика, запалете свещи и се старайте да се храните колкото може по-бавно, усещейки вкуса на всяка хапка.

Пиете малко вода
Или въобще не пиете, заменяйки я със сокове, газирани напитки и кафе. Трябва обаче да знаете, че водата е най-добрият ни помощник за извайване на стройна фигура. Нейният недостиг, първо, не позволява на хранителната система да работи в пълна сила, пречи на организма да се избави от токсините и провокира главоболие и проблеми с кожата. И, второ, отказвайки се от задължителните 8 чаши вода дневно, ние често преяждаме, тъй като приемаме за глад баналното чувство на жажда.

Увличате се от екстремални диети
Монодиета на елда, диета на супа, диета на краставици, на ябълки, на годжи и какво ли не още...списъкът може да бъде продължен безкрайно. Колкото и лекарите и диетолозите да твърдят за вредата от подобни експерименти със здравето, хиляди и може би милиони млади дами по света продължават отчаяно да търсят в интернет рецепти за отслабване за една седмица с 10 килограма. Резултатът е известен и печален: стремително връщане за кратко време на свалените килограми плюс три – четири отгоре „за резерва“, забавена обмяна на веществата, в още по-лоши случаи – бледа кожа, косопад, проблеми с храносмилателната система. Изводът: пътят към добрата фигура не минава през бързането, което е не само безполезно, но и опасно. Така че най-добре е да се откажете от идеята за бързо отслабване и търпеливо да се движите към целта с малки крачки, правейки храненето си здравословно и балансирано, а физическите натоварвания – регулярни и разнообразни.
Коментари в Facebook
Добави коментар
Информация
За да коментирате, моля влезте в профила си или се регистрирайте.