Anna.bg
Диети и фитнес
26 юли 2015

Как да се храним през август

1 192
0
Как да се храним през августИде август, който по традиция е най-горещият летен месец. Поне у нас е така. Не е необходимо да сте непременно на диета, за да се чувствате в добра форма. Така или иначе обаче, е добре да се придържате към някои основни правила в храненето, които, освен че няма да ви натрупат излишни килограми, ще ви накарат да бъдете спокойни на плажа.

Знайно е, че лятното хранене е по принцип доста по-различно от зимното. Основната причина за това е наличието на разнообразни сезонни плодове и зеленчуци, които обезпечават на организма необходимите витамини и минерали. Лятото обаче крие и своите неизбежни изкушения – на почти всеки ъгъл се продава сладолед, топлото време пали жаждата, а тя ни подтиква към газирани безалкохолни напитки. Диетолозите са категорични, че не е необходимо да се отказваме напълно от подобни вкусотии. Важното е просто да се спазва мярката. И така, на какво да наблегнем през август?

В основата на летния ви порцион трябва да залегнат киселото мляко, изварата, кефирът, плодовете, мюсли без мед и шоколад, сезонните зеленчуци, леките супи на обяд – по възможност вегетариански, най-добре е борш. За вечеря може да включите риба с ориз, пиле със зеленчуци.

За поддържане на оптималното тегло се препоръчва употребата на нискомаслени млечни продукти (до 4%), зърнени храни, пълнозърнест хляб, месо без мазнини, пилешко и риба.

Свежи зеленчуци яжте колкото е възможно по-често, не по-малко от 300 г на ден. С плодовете бъдете внимателни: в някои от тях има много плодна захар, която при злоупотреба води до наднормено тегло. Освен това безобидните на пръв поглед малини и ягоди съдържат значително количество хранителни влакна и при евентуално преяждане с тях може да имате стомашни проблеми. Оптималната ежедневна порция плодове е 200 – 250 г желателно е да се приемат в първата половина на деня.

Умерената употреба на вредни продукти като газирани напитки, сладолед и барбекю няма да навредят на фигурата ви, стига да запомните и да спазвате безопасната денонощна доза: 250 гр сладки газирани напитки, сладолед от 90 до 100 г и барбекю от 60 - 70 г.
Как да се избавите от жаждата през август? Няма нищо по-добро от студена минерална вода, но не ледена от хладилника. Ако това ви се стори скучно, може в чашата да добавите лимон, лайм, краставичка или някакво парченце плод.

Заниманията със спорт са нещо сложно в горещините, затова хората със сърдечни проблеми или с кръвно налягане трябва да ограничат интензивните физически занимания, препоръчват експертите. Добре е да се плува – немного, полезни са и разходките.
Коментари в Facebook
Добави коментар
Информация
За да коментирате, моля влезте в профила си или се регистрирайте.