Anna.bg
Здравословна храна
20 април 2015

Как да заредим организма с полезни храни

1 602
0
Как да заредим организма с полезни храниВреме е да подготвим организма за слънчевите летни месеци, да отхвърлим натрупаната умора и да почувстваме отново жизнеността на тялото.
Кои храни могат да ни дадат необходимата енергия, да спомогнат за доброто физическо състояние и да укрепят имунната ни система.

Ето десет важни храни, препоръчани от Foodpanda, за които съобщава БГНЕС.

Foodpanda е голяма верига за поръчка на храна on-line, в която влизат над 600 ресторанта. Предлаганите ястия и продукти са от китайската, японската, европейската, италианската, американската, азиатската, кавказката кухня, както и от руската, има много продукти и за вегетарианци.

Орехи
Искате ли да подобрите настроението си и да накарате мозъка да заработи още по-интензивно, хапвайте всекидневно орехи. Те намаляват риска от ракови заболявания, спомагат за намаляването на чувството на тревожност и стрес, усвояват се бавно от организма и зареждат с енергия.

Пресен чесън
В химичния състав на чесъна е алицинът, известен със силното си антибактериално действие. Освен това чесънът предпазва от преяждане и подава сигнали към мозъка, че количеството храна е достатъчно, дава усещане за ситост. Полезен е при простудни заболявания и вирусни инфекции, премахва умората и стимулира работата на дебелото черво.
Понижава кръвното налягане и помага за снабдяването на сърцето с кислород. Препоръчва се да се консумира с всички видове зелени салати.
Смята се, че в комбинация със сирене е предпоставка за дълголетие.

Спанак
Той заема значимо място в нашата кухня. Известни са високите стойности на съдържание на желязо. Именно това го превръща в добра алтернатива за вегетарианците, които не ядат месни продукти, но трябва да набавят желязо от други храни. По количеството на белтъчини спанакът отстъпва само на соята, фасула и граха.
Силно средство е в борбата с авитаминозата. Най-полезен е ако се използва като салата.

Артишок
Това е все още малко известно у нас многогодишно растение, което изисква специални температурни условия. Използва се за салати и сосове. Богат е на витамин С, каротин, витамин B и минерални съставки. Консумацията му се препоръчва при умора или физически натоварвания.

Сьомга
Рибата е изключително богата на омега-3 и омега-6, съдържа много белтъчини и минерали. Известно е, че мастните киселини са важни за метаболизма и за ефективното изгаряне на калории. Хидратира тялото, предпазва от ракови заболявания.

Ягоди
Нареждат се сред най-мощните антиоксиданти, пречистват организма и тонизират цялата система. Съдържат витамин С, захари, калий и калций. Препоръчват се при бъбречни заболявания, придават блясък на кожата
Калият укрепва сърдечната дейност, дори малко количество ягоди на ден помага на организма да се избави от ненужните течности.

Яйца
Този животински продукт съдържа минерали, необходими за организма. Освен това честата консумация на яйца забавя процесите на стареене, подобрява паметта и зрението, сочат много научни изследвания. Калцият, който се съдържа в яйцата, укрепва костната система.

Боровинки
Всекидневната консумация на боровинки стимулира паметта и умствената дейност. Те са силен антиоксидант. Богати са на витамин С и на фибри.

Грейпфрут
Препоръчва се всекидневно по една чаша прясно изцеден сок от плода. Действа като енергийна бомба за тялото в преходния период след зимните месеци. Освежава и зарежда със сили.

Сезонните зеленчуци са също в препоръчителния списък. Череши, вишни, кайсии, малини, ябълки, сливи, круши - всички те допринасят за доброто здраве и самочувствието ни.
Коментари в Facebook
Добави коментар
Информация
За да коментирате, моля влезте в профила си или се регистрирайте.