Anna.bg
Семейно здраве
01 април 2015

Децата трябва да консумират минимум пет пъти дневно плодове и зеленчуци

1 487
0
Децата трябва да консумират минимум пет пъти дневно плодове и зеленчуциЧуваме толкова често, че децата не обичат зеленчуци. Много родители се оплакват, че срещат затруднения, когато приготвят различни ястия вкъщи, а детето избутва лекичко с вилицата в края на чинията лука, морковчето или доматите.

Ново научно изследване
Дали това твърдение е истина или мит? Учените се усъмнили и направили ново изследване, в което здравословната храна изглеждала вкусно. В едно от училищата в щата Масачузетс майстор готвачът сготвил такива вкуснотийки, че децата увеличили дневния прием на зеленчуци с цели 30 процента.

Как да накараме детето да консумира повече плодове и зеленчуци, има ли някакви родителски хитринки, за които можем да се хванем?

В много страни децата изяждат повече зеленчуци и плодове дневно в сравнение с количеството отпреди десет години. Но това едва ли е достатъчно, тъй като броят на децата със затлъстявания расте също прогресивно.

Минимум пет пъти дневно
Специалистите препоръчват децата да похапват пет пъти на ден храна, която включва и плодове, и зеленчуци. И това е минималното количество.
За преходната възраст, в която физическите натоварвания са много повече, а скелетът има нужда от пълноценна храна, препоръката е седем пъти на ден.

Необходими за организма
Плодовете и зеленчуците са най-добрият източник на витамини и други важни за развитието хранителни вещества. Те намаляват риска от развитие на сърдечносъдови заболявания и диабет, особено този от втора степен.
Културата на хранене е част от възпитанието, което трябва да дадем още в най-ранна възраст и от нас зависи здравословното развитие на децата ни в по-късния етап от техния живот.

Започвайте деня с плодове и зеленчуци
Чаша прясно изцеден портокалов сок или доматен сок, както и парченца от банан, ябълка, круша или какъвто и да е сезонен плод са прекрасно начало на деня за вашето дете.
Ако мъничето обича каша, то в нея добавете и парченца плод.
Така детето свиква на новите вкусове и аромати. През зимата замразени плодове и компот са също добро решение.

Плод в раницата
Сложете в раничката за училище пресни или изсушени плодове. Днес в много от училищата у нас се създава традицията да се ядат плодове. Ако правите сандвичи, то между филийките сложете и плодчета, нарязани на тъничко.
Съвременната кухня е все повече смесица от сладко и солено, така ще научите малчуганите да приемат новото и различното с лекота.

Сложете ги на видно място
Подредете плодовете и зеленчуците в красива фруктиера или кошница. Нека да се виждат на масата в кухнята, на шкафа във всекидневната, до хладилника - така те радват не само очите, а цветовете и формата им карат детето да посегне и да похапне от тях. Или ги нарежете в чинийка на красиви формички.

Експериментирайте
Ако детето не обича определен плод, трябва да се опита с друг. В никакъв случай не се отказвайте да обяснявате колко важни за здравето и организма витамини има в тях. Смесете в любимия йогурт плодове, които детето предпочита. В магазина винаги го питайте какво иска и какво би си хапнало с удоволствие.

Нека да ви помогне в градината
Много от семействата имат собствени малки градини, а в селата и по-големи. Не пропускайте възможността да откъснете първите репички, малини или салатка, поканете детето да дойде с вас, гответе заедно и по този начин обогатявайте знанията на малчугана за различните видове плодове и зеленчуци.
Коментари в Facebook
Добави коментар
Информация
За да коментирате, моля влезте в профила си или се регистрирайте.